BAHAR ÇAĞLAR

KADINCA SAĞLIK
kadın ve sağlığa dair herşey

17 Ocak 2012 Salı

YÜZ FELCİ

Havalar soğuyor ,herkesin ama özellikle gebelerin kendilerine dikkat etmesi gerekir.Soğuk havaya direkt maruz kalmak ,ıslak saç ve yüz ile sokağa çıkmak yüz felci riskini arttırıyor.

Yüz felci , yüz sinirinin (fasial sinir) hasarından kaynaklanan geçici bir durumdur.Enfeksiyon (özellikle kulak enfeksiyonu),virüsler ,travma,soğuğa bağlı vücut direncinin düşmesi en önemli nedenlerdendir.Gebelerde son 3 ay riskli dönemdir.Yüz kasları çalışmadığı için yüzün yarısında kayma ,konuşma zorluğu, göz kuruluğu, göz kırpmada zorluk  oluşur.

Yüz felci ani gelişir.Hastalar aynaya baktıklarında anlarlar.  Su içerken ağızlarını tam kapatamadıkları için suyu döktüklerinde veya yüzde dudaklarda karıncalanma hissettiklerinde hemen doktora başvurmalıdırlar.Kulak burun boğaz uzmanı doğru kişidir.

Tedavisi; öncelikle enfeksiyon varsa ona yönelik yapılır. Gebeler de verilen birçok ilacı (kortizon dahil ) kullanabilirler. Bebeğe yüz felcinin  geçme riski yoktur.

Yüz felci ;erken tanıda, tedavisi yapıldığında geri dönüşümlü bir durumdur.




2 yorum:

  1. Merhaba ben 35 yaşındayım ve doğum kontrol hapı olan qularista yı kullanmaya başladım. Doğum kontrol haplarının yan etkileri beni biraz endişelendiriyor. Ben 8 yaşındayken soğuk kaynaklı yüz felci geçirmiştim. Kısa sürede tedavi edildi. Şimdi kullandığım doğum kontrol hapının yan etkileri bu yüz felci geçmişim arasında bir sorun yaşamama neden olur mu sizce? Cevap verirseniz çok mutlu olurum. İyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığınız ilaç ın yüzfelcı ile ilgili bır yanetkisi olduğunu düşünmüyorum
      Gecmiş olsun

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...